Wykładowcy

Poznaj realia studiowania psychologii oczami doświadczonych wykładowców z renomowanych uczelni. Dowiedz się, jak wygląda droga od pierwszego roku aż po wybór ścieżki rozwoju i zawodowy sukces. Posłuchaj szczerych rozmów pełnych praktycznych wskazówek i cennych rad, które pomogą Ci świadomie zaplanować swoją przyszłość w świecie psychologii

Rozmówcy:

  • dr hab. Anna Paszkowska-Rogacz
    prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki

  • dr Artur Sawicki
    Uniwersytet Gdański

  • dr hab. Dorota Merecz-Kot
    prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki

Studenci

Posłuchaj szczerych, bezkompromisowych rozmów z 20 studentami psychologii z różnych uczelni, lat i trybów studiów. Dowiedz się, co naprawdę jest najtrudniejsze na tym kierunku, z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć jego studenci i jakie błędy najczęściej popełniają na swojej drodze. Sprawdź, co zrobiliby inaczej, gdyby mogli cofnąć czas i poznaj cenne rady, które pomogą Ci uniknąć najczęstszych pułapek. Przekonaj się także, komu zdecydowanie odradzają wybór tego kierunku. Dzięki różnorodnym perspektywom masz pewność, że poznasz prawdę o studiowaniu psychologii – bez zbędnych upiększenia i owijania w bawełnę.

Absolwenci

Dowiedz się, jak potoczyły się kariery osób, które ukończyły psychologię w ciągu kilku ostatnich lat. Jakie wyzwania napotkali tuż po zakończeniu studiów i z jakimi trudnościami musieli się zmierzyć na początku swojej zawodowej drogi? Jak z perspektywy czasu oceniają wybór tego kierunku i czy gdyby znów stanęli przed decyzją o wyborze studiów, ponownie wybraliby psychologię?

Psycholog kliniczny

Rozmowa z dr hab. Moniką Talarowską, prof. UŁ – psychologiem klinicznym, wiceprzewodniczącą Polskiego Stowarzyszenia Terapii Schematów oraz członkinią komitetu naukowego kampanii społecznej: „Borderline – #ku zrozumieniu i akceptacji”, jak również autorką ponad 300 publikacji naukowych. Otrzymała nagrodę Ministra Zdrowia za najlepszy wynik egzaminu specjalizacyjnego z obszaru psychologii klinicznej „Specjalista 2013”.

Psycholog sportu

Rozmowa z Katarzyną Selwant – psychologiem olimpijskim, wykładowcą akademickim, szkoleniowcem, mówcą motywacyjnym oraz komentatorem wydarzeń sportowych, autorką trzech książek oraz wielu publikacji z zakresu psychologii sportu, motywacji i sukcesu. Jako jedyna kobieta, nominowany psycholog, została powołana przez Polski Komitet Olimpijski na XXX Igrzyska Olimpijskie Londyn 2012, gdzie wspierała polskich sportowców w walce o medale olimpijskie, a także na Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024.

Psychoterapeuta

Rozmowa z Justyną Zieleniewską – psychoterapeutką, od blisko 20 lat prowadzącą własną praktykę psychoterapeutyczną, członkinią Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej. Prowadzi rożne formy pomocy psychologicznej – szkolenia, warsztaty, grupy i treningi psychologiczne, psychoterapię indywidualną i grupową.

Psycholog więzienny

Rozmowa z Marcinem Walickim – psychologiem więziennym przez wiele lat związanym z Ośrodkiem Diagnostycznym w Areszcie Śledczym Warszawa-Białołęka, w którym diagnozował przestępców seksualnych. Jest autorem książki „Dlaczego ogarnął mnie mrok?”, która dotyczy specyfiki pracy psychologa więziennego.

Seksuolog

Rozmowa z dr n. społ. Agatą Stolą, PhD – seksuolożką, współzałożycielką Instytutu Psychoterapii i Terapii Seksuologicznej SPLOT, członkinią Polskiego Towarzystwa Badań nad Uzależnieniami i Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Zasiada w Radzie Naukowej Ośrodka Badań Społecznych nad Seksualnością Uniwersytetu Warszawskiego, jest również konsultantką ds. HIV i AIDS Krajowego Centrum ds. AIDS i doradczynią ds. HIV/AIDS.

Psycholog szkolny

Rozmowa z Dianą Otrębowską – psycholożką pracującą na co dzień z młodzieżą w krakowskim
technikum oraz z dziećmi w szkole podstawowej, mającą również doświadczenie w pracy z
dziećmi w wieku przedszkolnym.

Psycholog biznesu

Rozmowa z Olgą Zwardoń-Kuchciak – psycholożką biznesu, która jako szkoleniowiec zrealizowała ponad 800 dni szkoleniowych i ponad 400 godzin sesji doradczych. Specjalizuje się w budowaniu i wzmacnianiu pozytywnych zasobów pracowników. Jest związana z Instytutem Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego w Zakładzie Psychologii Pracy, Organizacji i Doradztwa Kariery.

Psychoonkolog

Rozmowa z Katarzyną Binkiewicz – psychoonkologiem, członkinią Polskiego Towarzystwa Psychoonkologicznego. Jako psychoonkolog pracuje z osobami zmagającymi się z chorobą nowotworową – od momentu postawienia diagnozy przez wszystkie etapy leczenia.

Terapeuta uzależnień

Rozmowa z Janem Szymulą – specjalistą psychoterapii uzależnień, arteterapeutą, logoterapeutaą związanym z Uniwersytetem Komisji Edukacji Narodowej oraz Uniwersytetem Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Psychoterapią zajmuje się od blisko 30 lat.

Profiler / psycholog sądowy / psycholog policyjny

Rozmowa z Janem Gołębiowskim – psychologiem kryminalnym, biegły z listy Sądu Okręgowego w Warszawie w zakresie psychologii, w latach 2005-2008 pracującym jako psycholog w Sekcji Psychologów Komendy Stołecznej Policji. Założył Centrum Psychologii Kryminalnej Członek warszawskiego Oddziału Terenowego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Należy także do Stowarzyszenia Psychologów Sądowych w Polsce. Jako reprezentant Polskiego Stowarzyszenia Studentów i Absolwentów Psychologii uczestniczył w pracach nad Ustawą o Zawodzie i Samorządzie Zawodowym Psychologów.

Specjalista ds. HR

Rozmowa z Weroniką Dudkowską – ekspertką ds. HR, certyfikowanym doradcą kariery, autorką książki „Zrekrutuj się mądrze”, która od ponad 8 lat skutecznie realizuje procesy rekrutacyjne i wspiera firmy w budowaniu procesów HR w firmach.

Przygotowanie do życia studenckiego

W tym module twórcy platformy oraz studenci podzielą się z Tobą praktycznymi wskazówkami, które pomogą Ci przygotować się na studia. Poruszymy kluczowe tematy, takie jak wynajem mieszkania, punkty ECTS, zarządzanie budżetem studenckim, a także wskażemy największe różnice między szkołą średnią a studiami. Dodatkowo, podzielimy się niezawodnymi tipami na efektywną naukę, które ułatwią Ci odnalezienie się w akademickim świecie.

Psychologia - test zgodności z kierunkiem

Psychologia - test zgodności z kierunkiem

1 / 26

Jak oceniasz swoją umiejętność aktywnego słuchania?

2 / 26

Czy jesteś otwarty(a) na konstruktywną krytykę?

3 / 26

Jak radzisz sobie, gdy musisz interpretować sytuacje, które są niejednoznaczne lub oparte
na niepełnych informacjach?

4 / 26

Czy podczas podejmowania decyzji potrafisz oddzielić emocje i skupić się na faktach?

5 / 26

Jak ważne są dla Ciebie ciągłe uczenie się i samorozwój?

6 / 26

Jak radzisz sobie z systematyczną nauką?

7 / 26

Jak postrzegasz rolę popełniania błędów w procesie uczenia się?

8 / 26

Po zakończonej dyskusji, jak często reflektujesz nad swoim stylem komunikacji?

9 / 26

Jak ważne jest dla Ciebie łączenie wiedzy z różnych dziedzin w codziennej nauce?

10 / 26

Jak radzisz sobie z własnymi emocjami i stresem?

11 / 26

Jak oceniasz swoje umiejętności analitycznego myślenia i krytycznej oceny informacji?

12 / 26

Czy potrafisz uważnie słuchać innych i okazywać empatię?

13 / 26

Jak oceniasz swoją elastyczność w dostosowywaniu się do nowych metod pracy i nauki?

14 / 26

Jak oceniasz swoją zdolność do zmiany opinii w świetle nowych dowodów lub
argumentów?

15 / 26

Jak oceniasz swoją cierpliwość w kontaktach z ludźmi, szczególnie w trudnych sytuacjach?

16 / 26

Jak ważna jest dla Ciebie pomoc innym – nawet jeśli oznacza to poświęcenie własnych
potrzeb?

17 / 26

Jak bardzo jesteś zainteresowany/a teorią funkcjonowania organizmu ludzkiego z
biologicznego punktu widzenia?

18 / 26

Jak ważna jest dla Ciebie praca w ustalonych z góry godzinach?

19 / 26

Jak wpływają na Ciebie długie rozmowy i przebywanie z ludźmi?

20 / 26

Jak radzisz sobie z zachowaniem neutralności i nieocenianiem innych w rozmowach?

21 / 26

Jak reagujesz na trudne historie innych ludzi?

22 / 26

Czy łatwo nawiązujesz kontakt z nowymi osobami?

23 / 26

Jak reagujesz na emocjonalne obciążenie?

24 / 26

Czy potrafisz spojrzeć na problem z różnych perspektyw?

25 / 26

Jak oceniasz swoje umiejętności komunikacyjne?

26 / 26

Czy chciał(a)byś pracować w zawodzie wymagającym stałego kontaktu z ludźmi?